- Medlemskap: Medlemskapet på studiobrakropp.se är personligt. Minimiålder för att teckna avtal är 18 år. För tränande som ej fyllt 18 år krävs att målsman tecknar avtal för dennes räkning. Medlem är skyldig att omgående meddela info@brakropp.se vid ändring av namn, adress, telefonnummer och andra lämnade uppgifter.
- Betalning – månadsbetalning: Avtalat pris förutsätter att betalning sker på överenskommet vis. Alla avgifter erläggs månadsvis eller årsvis i förskott och gäller tillsvidare och tills avtalet sägs upp av endera parten. Firma BraKropp Sverige förbehåller sig rätten att debitera ränta enligt lag, administrativa avgifter, påminnelseavgifter och inkassokostnader vid försenad eller utebliven betalning. Företagsavtal och eventuella rabatter som dragits av månadsavgiften ändras automatiskt till nuvarande ordinariepris när tiden utgått.
- Avtalstid och uppsägning: Alla avtal/prenumerationer/abonnemang kan sägas upp fram tills dagen innan en ny betalningsperiod träder in (betalningsperioden är beroende av i vilka intervaller du betalar för ditt medlemskap ex. månadsvis eller årsvis). Uppsägning ska ske utav medlemmen själv via Mitt konto på brakropp.se. Återbetalning vid uppsägning sker endast vid dödsfall.
- Priser: Priserna på våra varor och tjänster anges i svenska kronor. Våra priser visas alltid för som privatperson inklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.
- Prisändringar
Medlemskapet via månads-/årsbetalning är skyddat mot alla slags höjningar under bindningstiden. Därefter kan prishöjning komma att ske. Eventuell prishöjning meddelas medlem minst 45 dagar innan den träder i kraft. Det är därefter medlemmens uppgift att säga upp avtalet.
- Hälsotillstånd
Medlem och övriga gäster ansvarar själva för att deras hälsotillstånd är sådant att de utan risk kan delta i klasser via brakropp.se.
- Trivselregler och träningsföreskrifter
Medlem förutsätts alltid att uppträda i chatten på ett sätt som inte stör eller är störande för andra medlemmar. Avstängning kan komma att ske om inte omedelbar rättelse äger rum. Om en medlem kränker andra individer eller på annat sätt missköter sig kommer medlem att permanent bli spärrad, och borttagen.
- Tillgänglighet
Du har möjlighet att få support alla vardagar. I normala fall inom 48 timmar. Svarstider kan dock i undantagsfall utökas till 72 timmar, vid exempelvis sjukdom, långhelger eller dylikt. Kontakt erbjuds via mail.
- Personuppgifter (GDPR)
Uppgifter om kund behandlas i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR), dataskyddslagen och annan gällande integritetsskyddslagstiftning. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy.
- Ångerrätt vid köp på internet
Du som privatperson har enligt Distansavtalslagen rätt att ångra din prenumeration/produkt inom 14 dagar efter avtalet inletts/produkten mottagits. Om du ångrar ditt köp vänligen kontakta BraKropp via mail på info@brakropp.se. Återbetalning görs utan dröjsmål och senast 14 dagar efter konsumentens meddelande om att avtalet frånträd.
Om kunden utövar sin ångerrätt är kunden skyldig att ersätta BraKropp för den period som medlemskapet nyttjats, eftersom kunden genom sitt påbörjande av användningen samtycker till att leverans påbörjas innan ångerrätten löpt ut, samt att ångerrätten därmed bortfaller i den mån tjänsten nyttjas under ångerfristen. För ytterligare information kring den lagstadgade ångerrätten, hänvisas kunden till lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Konsumentverkets hemsida.